Program- og nominasjonsmøte

Frogner Ap velger kandidater til valget og program for 2023-2027

9. feb, kl. 18:00 — 20:00, Frogner bydelshus, Drammensveien 60

Frogner er Oslos nest mest folkerike bydel, og har innbyggertall tilsvarende en middels norsk by. Bydelen har selv ansvaret for viktige tjenester som hjemmetjenesten og barnehagene, og et årlig budsjett på godt over en milliard kroner.  Dette er et viktig ansvar som vi ikke kan overlate til høyresiden!

9. februar skal vi vedta god Ap-politikk og velge flotte kandidater slik at innbyggerne i bydelen vår har et sosialdemokratisk alternativ å stemme på.

Programkomiteens forslag til program finner du her.

Nominasjonskomiteens forslag til liste finner du her.

Før vedtak av program og vedtaks av liste blir det innledning ved Linn Herning (bildet).Herning skriver jevnlig i aviser som Klassekampen og Morgenbladet. Hun er forfatter av boken Velferdsprofitørene, og en av de sterkeste stemmene for en sterk velferdsstat med skikkelige arbeidsvilkår for de ansatte og mot økende forskjeller og fritt spillerom for markedskreftene.Herning jobber som daglig leder i tankesmien For Velferdsstaten, som eies av 30 ulike fagforbund og organisasjoner.Vi forventer sterke og tydelige meninger og en god diskusjon om hvordan vi trygger velferden.

Profilbilde Linn Herning

Linn Herning, daglig leder i For Velferdsstaten, innleder (Foto: Eivind Rutle)

Program- og nominasjon

Programmøtet skal vedta Frogner Arbeiderpartis program for 2023-2027. Dette er politikken vi går til valg på i september, og som blir førende for våre representanter i Bydelsutvalget i Frogner.Nominasjonsmøtet skal velge hvilke kandidater som stiller til valg for Frogner Ap til bydelsutvalget. Kandidatene forplikter seg til programmet og til å drive valgkamp, og hvis de blir valgt skal de jobbe for sosialdemokratisk politikk i bydelen.Torunn Kanutte Husvik fra partistyret i Oslo Ap er invitert som møteleder.Nominasjonskomiteens innstilling til valgliste ble lagt ut 17. januar. Trykk her for å se listen og nominasjonskomiteens brev.Nominasjonskomiteen består av Henrik Dahl Jacobsen (leder), Janne Log, Henrik Drivenes, Vilde Coward og Rolf-André Oxholm.

Programkomiteens forslag ble lagt ut 2. februar. Trykk her for å lese forslaget og programkomiteens brev, inkludert informasjon om hvordan man sender inn eventuelle endringsforslag.Programkomiteen består av Bjarne Lagesen (leder), Petter Aaslestad, Linn Andersen, Jon-Torgeir Lunke, Natalie Creed, Isak Rathe Støre, Johanne Jæger og Magnus Gullberg-Mathisen (AUF)

Dagsorden for møtene

Dagsorden Programmøtet

1. Konstituering herunder valg av møteledelse, sekretær og og redaksjonskomite.

1. Programkomiteens forslag til bydelsprogram

Dagsorden Nominasjonsmøtet