Bjarne, Inger, Ellinor, Petter og Jon-Torgeir på stand på Valkyrie plass

Nominasjonskomiteens innstilling

Nominasjonskomiteen fremlegger innstillingen til Frogner Arbeiderpartis kandidater for bydelsutvalget perioden 2023-2027

På toppen av lista foreslås Inger Huseby. Inger sitter i BU, og er nestleder av Frogners Helse-,unge-, sosial- og kulturkomite. Inntil nylig jobba Inger som seniorrådgiver i Helsedirektoratet, og nå har hun blitt pensjonist. Inger brenner for at bydelens tjenester skal være av god kvalitet til alle, uansatt behov.  Videre trekker hun frem viktigheten for å jobbe for flere heltidsstillinger og faste ansettelser, samt gode arbeidsvilkår for bydelens ansatte.

I bydelsutvalget er Inger en hardtarbeidende politiker som setter seg grundig inn i sakene og har jevnlig kontakt med de andre partiene. På den måten har hun sikra viktige AP-gjennomslag. Hun har vært opptatt av å ta ombudsrollen som folkevalgt på alvor. I saker om barnehager, kvalitet i hjemmetjenesten og nabolag har Inger hatt jevnlig kontakt med innbyggerne som berøres direkte av politikken, og tatt deres stemme i bydelsutvalget. Nominasjonskomiteen mener Inger vil være en dyktig bydelsordfører.

På 2. plass foreslås Jon-Torgeir Lunke. Han har utdanning i medisin, og har erfaring som blant annet fastlege, bydelsoverlege og nasjonal prosjektleder i opptrappingsplan for psykiskhelse. For tiden jobber han som seniorrådgiver i direktoratet for e-helse. Jon-Torgeir er opptatt av å utjevne sosial ulikhet i bydelen gjennom politiske fellesskapsløsninger, særlig på oppvekst, skole og sikring av en trygg alderdom.

Til slutt vil nominasjonskomiteen rette en stor takk til nåværende gruppeleder Bjarne Lagesen for innsatsen han har lagt ned for bydelspartiet. Selv om Bjarne ikke ønsker gjenvalg til bydelsutvalget er vi glad for at han fortsatt skal være aktiv i Arbeiderpartiet og fagbevegelsen. Bjarne har vært en stor ressurs og sikra Arbeiderpartiet gjennomslag i mangesaker, til tross for at vi ikke styrer bydelen, gjennom å bygge broer og allianser på tvers.

Endelig liste skal vedtas på program- og nominasjonsmøte torsdag 9. februar. Hit er alle partimedlemmer som bor i bydel Frogner velkommen. Frist for tilbakemelding av komiteens forslag må sendes innen søndag 29. januar til nominasjonskomiteens leder Henrik ([email protected]). Hit kan også øvrige spørsmål vedrørende innstillingen rettes.

Med vennlig hilsen nominasjonskomiteen: Henrik Dahl Jacobsen, lederJanne LogHenrik DrivenesVilde CowardRolf-André Oxholm