Frivillige på stand i 2021

Forslag til program for Frogner Ap 2023-2027

Programkomiteens forslag til program for Frogner Ap 2023-2027

Kjære medlem i Frogner arbeiderparti. Nå er utkastet til program for Frogner Arbeiderparti 2023 - 2027 klart. Utkastet sendes til alle medlemmer i Frogner Arbeiderparti og Frogner AUF. Forslag til endring sendes til Bjarne Lagesen [email protected] med Jon- Torgeir Lunke på kopi [email protected]. Frist for å sende inn forslag er onsdag 8. februar. 2023 klokken 18:00. Programkomiteen skal da behandle forslagene og legge frem et nytt forslag til Program og nominasjonsmøtet som vil avholdes 9. februar. Dette er kriteriene for å sende inn forslag: Linjenummer: f.eks 127Opprinnelig tekst: (sett inn tekst her)Forslag ny tekst: (Skriv inn ny tekst)Begrunn forslaget: (skriv inn tekst her) Vi forutsetter at disse trinnene følges. Forslag som ikke følger denne malen, vil ikke bli vurdert i forkant av programmøtet.

Litt info om programarbeidet og programmet som helhet.

Programkomiteen diskuterte tidlig hvilken form programmet for perioden 2023-2027 skulle ha. Noe som kom frem tidlig var at komiteen ønsker å lage et program som sier noe om hvilken retning vi vil i bydelen. Det har vært et bevisst valg å ikke liste opp for mange konkrete enkeltsaker slik at vi får et kortere program som skal være lettere og mer lesbart for velgerne. For at programmet skal ivareta enkeltsaker som vi er opptatt av, skal dette dekkes av formuleringene om hvilken retning vi vil med politikken. Et eksempel på dette vil kunne være at vi sier at vi vil jobbe for flere holdeplasser i kollektivnettverket. I Stedet for at vi sier at vil etablere et trikkestopp på en spesifikk plass. På den måten har vi et program som ivaretar interessene våre i spesifikke saker samtidig som vi gir oss muligheter for å trekke inn flere enkeltsaker basert på egne erfaringer i for eksempel valgkamp og når politikerne skal jobbe utfra programmet i bydelen i perioden. God gjennomlesning av programmet. Vi i programkomiteen gleder oss til å motta flere forslag og ønsker dine forslag slik at vi får et enda bedre program for perioden 2023 – 2027.Med vennlig hilsenProgramkomiteen i Frogner Arbeiderparti